Let op: 25, 26 en 27 december is het gemeentehuis gesloten. Voor de openingstijden van de overige dagen, zie ons nieuwsbericht: Aangepaste openingstijden feestdagen.
Let op: 25, 26 en 27 december is het gemeentehuis gesloten. Voor de openingstijden van de overige dagen, zie ons nieuwsbericht: Aangepaste openingstijden feestdagen.
De gemeente Veendam staat graag voor u klaar. Wij vinden het erg belangrijk dat u als inwoner of ondernemer makkelijk de weg vindt naar de gemeente. En dat u snel geholpen wordt, ook online.
Wij zijn constant bezig met het verbeteren van onze dienstverlening. Wij vinden het belangrijk dat u weet wat u van ons kunt verwachten als u contact met ons opneemt. Daarom hebben wij servicenormen opgesteld. Servicenormen zijn regels waaraan onze dienstverlening moet voldoen.
Zo weet u wat u van ons mag verwachten én wat u zelf kunt doen om snel en goed geholpen te worden.
Hierna kunt u lezen wat u van ons kunt verwachten als u langskomt, ons belt of informatie zoekt op onze site. Daarnaast informeren wij u over wat u mag verwachten bij het aanvragen van bepaalde producten of diensten.
Als u bij ons langskomt, dan kunt u van ons verwachten dat:
Wij werken op afspraak. Bij de publieksbalies kunt u binnen drie werkdagen terecht. Wilt u direct een afspraak maken? Dat kan! Maak hier uw afspraak.
Als u een afspraak heeft gemaakt, bijvoorbeeld voor een paspoort, identiteitskaart of rijbewijs, dan proberen wij u binnen 5 minuten te helpen aan de balie.
Als u ons belt op het algemene telefoonnummer 0598 652222, dan kunt u van ons verwachten dat wij:
U kunt ons bereiken via onze website, WhatsApp, Instagram, Facebook, Twitter en LinkedIn. Via deze kanalen zijn wij 24 uur per dag, 7 dagen in de week beschikbaar voor u. Als u op werkdagen via deze kanalen met ons contact opneemt reageren wij binnen 1 werkdag op uw bericht.
Wij bieden onze producten, waar mogelijk, ook digitaal aan. Op onze website kunt u vinden welke producten wij digitaal aanbieden. Heeft u een product digitaal aangevraagd, dan ontvangt u direct automatisch een ontvangstbevestiging waarin wij aangeven binnen welke termijn u het product van ons ontvangt.
U kunt 24 uur per dag een melding openbare ruimte doen.
Het is ons doel om de meldingen openbare ruimte af te handelen op basis van de volgende servicenormen:
U kunt op werkdagen tussen 09.00 en 16.00 uur bellen voor het maken van een afspraak: 0598 652222.
Met ondernemersvragen kunt u terecht bij onze bedrijfscontactfunctionaris. U heeft een vast aanspreekpunt met uw ondernemersvraagstukken. U kunt rechtstreeks contact opnemen:
Bedrijfscontactfunctionaris: Piet Plantenga
E-mail: info@veendam.nl
Telefoon: 0598 652222
Meer informatie op de pagina ondernemen.
Wij gaan zoveel mogelijk werken met E-facturering. Als u e-facturen wilt aanleveren, dan kunt u contact opnemen met onze crediteurenadministratie. Zij kunnen u helpen met het vullen van de verschillende velden in de e-factuur.
Facturen in Pdf-formaat kunt u mailen naar crediteuren@veendam.nl.
Facturen moeten aan de volgende eisen voldoen:
Als de factuur klopt, betalen wij deze binnen 30 dagen.
Wilt u er op letten dat u uw factuur en eventuele bijlagen verstuurt in een Pdf-bestand.
Heeft u vragen over de afhandeling van de factuur nadat u deze heeft ingediend, dan kunt u een
e-mail sturen naar de crediteurenadministratie: crediteuren@veendam.nl of bellen naar 0598 652222.
Natuurlijk willen wij onze vastgestelde servicenormen halen. Lukt dit niet dan vragen wij u dat te melden via het digitale klachtenformulier. Uw reactie is waardevol voor ons, want zo kunnen wij onze dienstverlening blijven verbeteren.