Let op: 25, 26 en 27 december is het gemeentehuis gesloten. Voor de openingstijden van de overige dagen, zie ons nieuwsbericht: Aangepaste openingstijden feestdagen.
Let op: 25, 26 en 27 december is het gemeentehuis gesloten. Voor de openingstijden van de overige dagen, zie ons nieuwsbericht: Aangepaste openingstijden feestdagen.
Is er iets stuk op straat? Of wilt u iets anders melden of vragen over de omgeving waar u woont of werkt? Laat het ons dan weten. U kunt altijd een melding, klacht of gewoon een vraag bij ons doorgeven. Dit kan gaan over verschillende onderwerpen zoals:
Indien u zich zorgen maakt om iemand dan kunt u een melding doen bij Meldpunt Bezorgd.
Overlast en onveilige situaties in de openbare ruimte kunt u melden bij het Meldpunt Overlast en Veiligheid.
Is er sprake van een noodsituatie of direct gevaar dan kunt u contact opnemen met de politie via 112. Is er geen sprake van spoed, maar heeft u de politie nodig? Dan kunt u contact opnemen via 0900-8844.
Wilt u melding van kapotte straatverlichting? Dat kan via de pagina kapotte straatverlichting. Geef daar ook altijd het lichtmastnummer door.
Heeft u een spoedeisende klacht, zoals een asbestbrand of bodemverontreiniging? Belt u dan direct de milieuklachtenlijn: 050 3180000. Deze milieuklachtenlijn is dag en nacht bereikbaar. Kijk voor meer informatie over milieuklachten op de website van Omgevingsdienst Groningen.
We reageren zo snel mogelijk op uw melding.
Uw melding, vraag of klacht kunt u op verschillende manieren doorgeven. Dit gaat zo:
Of neem contact met ons op
Bel bij gevaarlijke situaties of spoedgevallen buiten kantooruren met 0598 652222.
Lees de privacyverklaring voordat u uw persoonsgegevens invult.
Kapotte straatverlichting kunt u online of telefonisch melden via de pagina Melding kapotte straatlantaarn.
Bij uw melding is het belangrijk om het lichtmastnummer door te geven. Dit nummer staat op een sticker op de lichtmast, het nummer begint met een 'V'. Is de lichtmast kapot maar heeft de lichtmast geen sticker? Dit kunt u doorgeven bij uw melding, wij plakken er dan een nieuwe sticker op.
Het lichtmastnummer staat in het computersysteem van de gemeente en hiermee kunnen wij de storing doorgeven aan de beheerder en de aannemer. De aannemer kan dan alle gegevens van de mast inzien.
Lees verderSoms wordt er een lantaarnpaal aangereden. Mocht een mast worden aangereden en daardoor erg scheef staan of liggen er draden los zullen wij met spoed een monteur sturen, deze zal binnen 24 uur de mast zeker stellen om verder ongelukken te voorkomen.
Ziet u een gevaarlijke situatie zien neem dan altijd contact op met de gemeente. U kunt ook een WhatsApp bericht sturen, foto's van de situatie zijn altijd welkom.
Lees verderDoe uw melding over huiselijk geweld of kindermishandeling bij Veilig Thuis. Kijk voor meer informatie over wat u kunt doen ook bij de Rijksoverheid.
Lees verderStaat er al heel lang een caravan of aanhangwagen bij u in de straat? En haalt de eigenaar hem maar niet op? Laat het ons weten. Wij nemen contact op met de eigenaar. Haalt de eigenaar hem niet weg? Of kunnen we de eigenaar niet bereiken? Dan melden we via de bekendmakingen dat we de wagen weg gaan halen. Dit kunt u ook terugvinden op overheid.nl.
Lees verderZit er geen kenteken op de wagen? Dan is het moeilijk te weten wie de eigenaar is. Laat het ons weten. Na een aantal dagen melden we via de bekendmakingen dat we de wagen weg gaan halen. Dit kunt u ook terugvinden op overheid.nl. Als u uw wagen kwijt bent, kunt u daar ook even kijken. Misschien is hij intussen weggehaald door ons.
Lees verderHaal een nee-nee sticker of nee-ja sticker voor uw brievenbus. Of kijk bij de Rijksoverheid voor meer mogelijkheden.
Haal de sticker bij ons op.
Lees verder