Let op: 25, 26 en 27 december is het gemeentehuis gesloten. Voor de openingstijden van de overige dagen, zie ons nieuwsbericht: Aangepaste openingstijden feestdagen.
Let op: 25, 26 en 27 december is het gemeentehuis gesloten. Voor de openingstijden van de overige dagen, zie ons nieuwsbericht: Aangepaste openingstijden feestdagen.
Staat er iemand op uw adres ingeschreven die daar niet woont? Dan kunt u de gemeente vragen om een adresonderzoek. De gemeente onderzoekt een adres als er twijfel is over de registratie van personen. Bijvoorbeeld als u post krijgt van oude bewoners. Of iemand heeft een briefadres op uw adres, maar u kunt die persoon niet meer bereiken.
U kunt uw adreswijziging online doorgeven. U kunt uw adreswijziging ook doorgeven aan de publieksbalie op het gemeentehuis. Maak daarvoor een afspraak via onze website.
Als u verhuist, moet u dat binnen 5 dagen na uw verhuizing aan de gemeente doorgeven. Dat staat in de wet. Doet u dit niet? Dan kunnen wij onderzoek doen om uw nieuwe adres te achterhalen. Dat doen wij als wij een melding hebben ontvangen. Verhuist u naar een andere gemeente? Meld dit dan binnen 5 dagen na de verhuizing bij uw nieuwe gemeente.
Als wij u tijdens het onderzoek niet vinden, kunnen wij u uitschrijven. U staat dan niet meer op een adres ingeschreven. Dat kan vervelende gevolgen voor u hebben.
Denk bijvoorbeeld aan het stopzetten van:
U kunt geen identiteitsbewijs of uittreksel uit de Basisregistratie Personen (BRP) aanvragen.
Neemt u dan contact op met de gemeente. Dit kan telefonisch door te bellen naar 0598-652222 of via de mail info@veendam.nl.
Via mijn.overheid.nl kunt u inzien hoeveel bewoners er op uw adres staan ingeschreven.